Hallo landgenoten!

Nederlandse berichten
DonPhilippo
Posts: 405
Joined: 22:23, 18 November 2004
Location: Alkmaar
Contact:

Hallo landgenoten!

Post by DonPhilippo »

Waar zullen we het vandaag eens over hebben?

XXX, Don Philippo

Image
robbie50
Posts: 821
Joined: 22:20, 28 January 2005
Location: Holland
Contact:

Hallo Don!

Post by robbie50 »

Leuk.....
ik had niet verwacht dat mijn DUTCHbericht hiertoe zou leiden........lijden...of Leiden

ehhhh,
zullen we het hebben over;
Does Beers?


groet,

rob
R.U.Doin
Posts: 135
Joined: 22:12, 5 June 2005

Hallo.....

Post by R.U.Doin »

Ik had het wel eens willen vragen om een nederlandse sectie toe te laten voegen maar dacht eigenlijk niet dat er erg veel animo voor zou zijn. Ik wist dat Robbie Nederlands is, maar daar hield het voor mij mee op.

Dat Art vroeg of hij een Nederlandse sectie moest toevoegen en hij vroeg hoe dat dan vertaalde, gaf ik daar maar gretig antwoord op.

Ik weet niet of dit een druk bezochte sectie gaat worden, maar de mogelijkheid is er in ieder geval.

Hoe is het inmiddels met je X7 Robbie, doet ie het al weer naar behoren?

ik heb een XA en baal een beetje dat er geen Master Transpose op zit, maar verder heb ik geen klachten. Ook samples in laden en lezen gaat naar behoren.

Groetjes van Rudo
robbie50
Posts: 821
Joined: 22:20, 28 January 2005
Location: Holland
Contact:

Dutch=Nederlands!

Post by robbie50 »

Rudo,

Ja, leuk.......
ik post een berichtje en ik las later de vraag waarop jij antwoord gaf......
Ach, of het druk wordt??
We hebben ons eigen stukje voor ons eigen landje.......
Mijn X7........ehh, je hebt mijn verhaal waarschijnlijk al gelezen.........en morgen...een
SPIKSPLINTERNIEUWE!!!!
Weg een goede servicé van Roland vind ik.
Spak vandaag de technische dienst, ze vinden het inderdaad ook erg raar dat bepaalde functies, bij een nieuw moederbord, het niet doen.
Maar ze houden mij op de hoogte......
(en ik jullie)
Waarom maak je geen deal Xa inruilen en X6/7/8 kopen?

ik hoor het wel van je....

groet,

rob
en voorlopig zijn wij de twee eerste bezoekers hier......
john2910
Posts: 53
Joined: 18:01, 21 October 2004
Location: holland

hallo

Post by john2910 »

Hahaah kijk nog meer nederlanders,
groeten vanuit zuidoost nederland.
lazeeboy
Posts: 597
Joined: 12:57, 11 January 2005
Location: Netherlands

Re: Hallo landgenoten!

Post by lazeeboy »

Groetjes van mij uit het oooooost'n ;-)

Regards,
Laurenz Nitert

____________________________________________________
Now, if you'll excuse me; i've got some more cuddling to do ;-)

Image
R.U.Doin
Posts: 135
Joined: 22:12, 5 June 2005

Waarom ik mijn XA niet inruil,

Post by R.U.Doin »

Hoi Rob

Ik ben hartstikke tevreden met mijn XA. De opwaardeer mogelijkheden van de X6/7/8 zijn wel groter, maar wegens chronisch geldgebrek zal een uitbreiding er waarschijnlijk nooit komen.
Ik heb twee uitbreidingen voor ogen (mocht ik ooit eens geld over hebben) SRX-03 en een gesamplede Piano van William Coakley (of zoiets). Als ik die twee dingen heb ben ik harstikke tevreden. (nog meer tevreden dan ik nu ben zeg maar)
De sporen recorder heb ik niet nodig, aftertouch heb ik niet nodig, en het toetsenbord van de XA vind ik prima evenals het monochrome scherm. Ik had hiervoor een GEM equinox, en het enige dat ik wel eens mis is de Polyaftertouch (heeft de X6/7/8 ook niet want die hebben channel aftertouch). Ik heb nu wel een nummeriek toetsenbord, en kan makkelijk kanalen selecteren met knoppen onder de kanalen. Laat mij mijn XA maar lekker houden

ik had je verhaal gelezen op de dag dat je het hier had gepost, en het vervolg wist ik dus niet.
Inderdaad wel goede service van Roland, het heeft dan even geduurd, maar je krijgt nu toch een nieuwe. Meer service verlenen kunnen ze niet! Ook knap dat die technische dienst bereikbaar is voor de klant, dat heb ik wel eens anders gezien.

Groetjes van Rudo
m-Lo
Posts: 27
Joined: 13:49, 6 May 2004
Location: Netherlands

Hallo

Post by m-Lo »

Hi... hier nog 1tje uit NL

Grtz M
robbie50
Posts: 821
Joined: 22:20, 28 January 2005
Location: Holland
Contact:

komt hier niemand meer?

Post by robbie50 »

ik zie geen landgenoten meer, jammer......


groetjes,

rob
DonPhilippo
Posts: 405
Joined: 22:23, 18 November 2004
Location: Alkmaar
Contact:

Re: Hallo landgenoten!

Post by DonPhilippo »

Ja, nee, dat zit zo: ik ben de laatste dagen nogal druk bezig met mijn dance-versie van het aloude nummer Kristallnaach van BAP uit 1982.

Hij moet nog ingezongen worden, de gitaarsolo aan het eind moet nog worden ingespeeld door een echte gitatist en hij moet nog afgemixt worden, maar goed, het idee is er.

Vind je het wat?

Groeten,

XXX, Don Philippo

Image
R.U.Doin
Posts: 135
Joined: 22:12, 5 June 2005

mijn mening

Post by R.U.Doin »

Op zich klinkt het best goed, als de zang eroverheeen gaat wordt het alleen maar beter.
Ik zou proberen de mix wat dynamischer te maken.
probeer iets met het pad te doen, onderbreek het ergens, want het slibt een beetje dicht.

Dat zijn mijn puntjes van kritiek.

Groetjes van Rudo
DonPhilippo
Posts: 405
Joined: 22:23, 18 November 2004
Location: Alkmaar
Contact:

Re: Hallo landgenoten!

Post by DonPhilippo »

Rudo,

Bedankt voor je feedback. Het was best een lastig nummer om te "verdancen", het origineel is in feite één lange opbouw naar de gitaarsolo aan het eind, en dat idee wilde ik zo veel mogelijk in stand houden.

Ik ben behoorlijk wat aan het klooien geweest met het pad-tapijtje en ik begrijp geloof ik wel zo ongeveer wat je beDoelt. Maar steeds als ik ergens wat knipte zakte het nummer een beetje in, dus heb ik de boel uiteindelijk maar weer dichtgekit.

De mix gaat trouwens een stuk dynamischer worden in de studio komende dinsdag. De MP3-versie die je hebt beluisterd komt rechtstreeks uit de outs van mijn X6, via de ingebouwde master-compressor, en die stond nogal "dik" afgesteld. De resulterende MP3 kleeft inderdaad vrij constant tegen de 0 dB aan.

En nu ga ik toch nog even wat rommelen met PR-H:093 TrnsSweepPad... Je hoort wel wat het geworden is.

Groeten,

XXX, Don Philippo

Image
renema
Posts: 14
Joined: 20:51, 14 March 2006
Location: Friesland

Re: Hallo landgenoten!

Post by renema »

En weer een Nederlander / Noorderling erbij.
(Bedankt voor de tip Robbie50). Ben in het bezit van een Fantom Xa en na wat aanloop problemen door een defect simmetje begin ik nu het apparaat kalm aan te ontdekken. Achetaf had ik misschien beter voor de X7 kunnen gaan want wanneer je wat met de sequencer begint te spelen is het kleine display wel wat lastig. (Iemand geïnteresseerd in een ruil ;-) ) Ik hoop hier in ieder geval een hoop te leren over de Fantom.

Groeten renema
R.U.Doin
Posts: 135
Joined: 22:12, 5 June 2005

Re: Hallo landgenoten!

Post by R.U.Doin »

Rob schreef
komt hier niemand meer?
ik zie geen landgenoten meer, jammer......


Ik heb nog een flink antwoord geschreven op jouw vraag om mijn XA in te ruilen, toen ik daar van jou geen antwoord meer op kreeg ging ik er eigenlijk van uit dat je weer vollop aan het genieten was van je X7....

Is ie nu weer helemaal top?

Groetjes van Rudo
robbie50
Posts: 821
Joined: 22:20, 28 January 2005
Location: Holland
Contact:

Jawel Rudo

Post by robbie50 »

Ruilen.......mag ik daar nog eventjes over nadenken?
Mijn X7 is weer helemaal de oude....ehhhh. de "nieuwe"
Jawel alles werkt weer....ik hoor ook niet van Roland "waar" het nu allemaal aan lag......
Hopelijk binnenkort, want ook daar ben ik nieuwsgierig naar.....

tot nederlands!!!!

groet,

rob
Post Reply