Help

Nederlandse berichten
Post Reply
Studio LB
Posts: 10
Joined: 22:03, 14 April 2006
Location: Dessel, Belgium

Help

Post by Studio LB »

Hey allemaal,

Ik ben op zoek naar iemand die ervaring heeft in de combinatie van midi en fantom X...
Ik zit namelijk met het probleem dat mijn fantom X8 de patches niet wil onthouden en opslaan die ik wil gebruiken in een bepaalde midifile.
Kan iemand mij helpen met dit (waarschijnlijk simpel) probleem...

Groetjes
Studio LB
Wilcoten
Posts: 24
Joined: 16:02, 20 May 2006
Location: Nederland, Heerewaarden

Re: Help

Post by Wilcoten »

Hoi,

Ik heb een soortgelijk probleem gehad met de drumtrack.
Bij mijn eigen werk maak ik gebruik van de drums van midifiles.
Bij het overzetten naar de Fantom X wilde ik een andere drum part in de combination zetten en deze werd tijdens het afspelen ook niet onthouden en gereset.

Ik heb toen het volgende gedaan:
Song geladen, songedit, trackedit, microscope.
Als je dan voor de eerste maat de system exlusief bekijkt zie je daar program chance iets van LSB en nog zo iets.

Ik zit nu achter de pc en kan het niet precies controleren.
In ieder geval heb ik die drie gedeled en toen onthield hij de gewijzigde part en speelde gewoon af.

succes,

Wilco.

Wilco
Studio LB
Posts: 10
Joined: 22:03, 14 April 2006
Location: Dessel, Belgium

Re: Help

Post by Studio LB »

Hey Wilco,
Alvast bedankt voor uw reactie...

ik heb ondertussen de uitbater van de muziekhandelaar hier thuis over de vloer gehad, en na een uurtje zoeken heeft hij een mogelijke oplossing daarover gevonden.
Hij is aan het zoeken geweest in het systeem om één of andere optie na te gaan en het volgende heeft hij gedaan...

MENU > SYSTEM > MIDI > RECIEVE EXCLUSIVE > OFF,

En daarbij slaat hij nu wel de patches op die ik vraag...

Maar andere veranderingen zijn nu ook :
Bij elke verandering die ik nu doe, en opsla als .SVQ, blijven al de pathes in een nieuwe MIDI hetzelfde bij het vorige nummer, en enkel als ik die wijzig en ook als SVG. opsla, is ook dat opgelost, maar dus gewoon standaard MIDI's speelt hij nu niet met de GM-pathes af...

Wat nu ook verandert is, is dat de gegevens van mijn CakeWalk Homestudio ook niet meer exact over gedragen worden zoals ik ze op pc zie, nu worden er niet meer de juiste patches gekozen door de fantom...

Zoals je al merkt... een serieuze brok om van buiten te leren,
één geluk heb ik nu wel, sinds vorige week heb ik de naderlandstalige handleiding.. net 400 blz., als ik die doorlezen heb, hoop ik zelf al de problemen opgelost te hebben...

Groetjes
Studio LB
Post Reply