Vragen over Roland Fantom X serie

Nederlandse berichten
Post Reply
Vikingchild
Posts: 2
Joined: 01:13, 26 March 2007

Vragen over Roland Fantom X serie

Post by Vikingchild »

Motif ES, Triton Extreme of Roland Fantom?

Ik wil al een hele tijd een nieuwe synth, en heb eerst eens gekeken wat ik zoek. Nu speel ik in een gothicmetalband, dus ik gebruik vooral: piano's, strings, pads en vocals.

Samplegeheugen is belangrijk, en niet te vergeten een duidelijke interface, dus ook een goed display, iets daardoor ik de Motif al meteen laat vallen.

Wat ik zeer belangrijk vind is het kunnen switchen tussen programs. Iets wat bij Triton Extreme in ieder geval wel goed zit (kan met midi, dmv pedalen) Nu heb ik dit topic eigenlijk gemaakt om wat antwoorden te krijgen op mijn vragen zodat ik toch een keuze kan maken tussen: of een Triton Extreme óf een Roland Fantom.

- Hoe zijn de mogelijkheden voor live usage? Vooral het kunnen namen van bank en programs vind ik belangrijk. En niet te vergeten programswitch met midi pedalen.

- Ik las dat het aantal banks nogal gelimiteerd was t.o.v bijvoorbeeld een Triton LE?

- Heb je bij de audio expansion meteen 544mb erin?

- Vooral de SRX boards sound vond ik erg tof. Dit maakte me wel erg enthousiast. Maar zijn die boards nog wel redelijk verkrijgbaar?

- Vormt het uitstekende scherm een probleem voor een flightcase? (sowieso het vervoeren)

En voor de rest. Waarom zou ik een Fantom (denk x6) nemen en geen Triton Extreme? Nogal een serieuze vraag aangezien 1600 euro niet niks is voor een student.
picaja
Posts: 74
Joined: 21:09, 29 November 2004
Location: Belgium

Re: Vragen over Roland Fantom X serie

Post by picaja »

Ik lees nu pas je bericht maar je mag me hierover altijd contacteren, je mag eventueel langskomen als je wil.
Zelf heb ik een X7 en live is die heeeel goed te gebruiken.

Fantom X7 (srx07-srx98),Roland JD800 (2),Roland JD990 (2),Roland JV1080,Korg Wavestation A/D,Korg EX8000,Korg Prophecy,Waldorf Microwave 2,Alesis Multimix Firewire 16, Roland AX7
Vikingchild
Posts: 2
Joined: 01:13, 26 March 2007

Re: Vragen over Roland Fantom X serie

Post by Vikingchild »

Ik heb inmiddels al mijn keuze gemaakt. En ik ga toch maar voor de Motif ES. Al vind ik de expansionboards wel interessant, dus als module zal ik wel een Roland erbij nemen om het gemist van bepaalde instrumenten op te vullen.

De reden dat ik voor de Motif kies is omdat deze toch meer effecten kan toepassen. Bij de Fantoms vind ik het werken met samples weer beter.

Het is dat ik maar geld heb voor één synth anders zou ik die Fantom er wel bij kopen... het is niet anders he...
Post Reply