Fantom X Sucks bigtime!!!!!

Nederlandse berichten
Post Reply
MrBoity
Posts: 148
Joined: 13:59, 6 June 2008

Fantom X Sucks bigtime!!!!!

Post by MrBoity »

Ik heb in november 2007 een fantom x-7 aangeschaft (had ik maar een paar maanden gewacht op de G), ik begrijp werkelijk niet waarom iedereen zo enthousiast is over de fantom X, je wordt gewoon genaaid waar je bij staat met dat achtelijk effect-routing-system, je kan dus NOOIT meer dan 3 geluiden gebruiken zoals die in de patch-mode klinken.

Het stoort mij zodanig dat ik hem van de zomer zeker weg ga doen, hoop dat het met de G-serie is opgelost, anders stap ik over op Korg of Yamaha (ben een Roland-fan, maar toch!!!!!).

Ben benieuwd wat jullie hiervan vinden.
SH1000
Posts: 149
Joined: 11:23, 23 March 2008

Re: Fantom X Sucks bigtime!!!!!

Post by SH1000 »

Ik heb zelf een XV5050. Ook 3 effecten + reverb. chorus en EQ.

Ik heb sinds kort ook een G7. Het is inderdaad ideaal dat je alle patches inclusief effecten meeneemt. Ik vind het wel belabbert dat er in de FG geen EQ per patch meer zit en dat je beperkt bent tot dat ene 1 effect per patch.
Septimo
Posts: 1806
Joined: 00:54, 25 March 2004
Location: U.S.A.

Re: Fantom X Sucks bigtime!!!!!

Post by Septimo »

Biihhg lahhh stooo ree rahhh lon don digalon dipity fahhntom X laghshoo rao tao yo. pirishoring shieey lutoose booskie. Es EQ no pue dig lero tushna. Pas le fuoro Roland. Ha! ;) No se jovi bon sondi. fuera de aki! Zit dat ene furio.

So you can't blame the X.
MrBoity
Posts: 148
Joined: 13:59, 6 June 2008

Re: Fantom X Sucks bigtime!!!!!

Post by MrBoity »

Ik heb inmiddels ook een G6 aangeschaft, heeft een heleboel pluspunten ten opzichte van de X, inderdaad geweldig dat je nu per patch in studio-mode het eigen effect mee kan nemen. Blijft wel ruk naadje dat je nog steeds de multi-effects moet routen, stel je voor: je maakt gebruik van 1 dist guitar waar je een als extra mfx multidelay in wilt zetten, maar je drums gewoon normal chorus wilt gebruiken dan kan dat weer niet, want door dat routing system krijgt je drums ook die multidelay. Wie verzint nou zoiets?

Ik heb vroeger een jv-90 gehad, daar kon je alle effectsettings die je per patch maakte direct gebruiken in de performance-mode en tevens kon je daarnaast per part diverse effecten gebruiken. Waarom ze daarvan afgeweken zijn......????? De persoon die dat routing-system heeft bedacht mogen ze wat mij betreft opnemen in een gekkenhuis.

Ik ben overigens wel zeer te spreken over de G, maar zal wel weer overgaan op de aanschaf van een eventuele nieuwe fantom waarin je hopelijk ook nog per patch een (of hopelijk meerdere) multi-effecten kan gebruiken. Roland is er dus nog niet wat mij betreft, het summum is dus (zoals zij zelf zeggen) nog niet bereikt.
MrBoity
Posts: 148
Joined: 13:59, 6 June 2008

Re: Fantom X Sucks bigtime!!!!!

Post by MrBoity »

Mr Septimo,

this is a dutch forum, so i don't think you got my point and I do not understand what you are saying so please, can you translate it or do not post at all here
dojec
Posts: 123
Joined: 15:57, 11 February 2007
Location: Antwerpen, Belgie

Re: Fantom X Sucks bigtime!!!!!

Post by dojec »

Ik heb in de winkel de G eens even geprobeerd, maar op't eerste zicht lijken me er een pak minder klanken in te zitten dan in de X. Ik heb wel een paar SRX-en erin steken, maar toch...
Post Reply