fantom X7 naar IMAC

Nederlandse berichten
Post Reply
intruderton
Posts: 6
Joined: 13:04, 14 March 2008

fantom X7 naar IMAC

Post by intruderton »

Beste forum bezoekers,

Help: ik krijg mijn fantom X7 niet aan de praat in Gagareband 08 op mijn IMAC (OX)

Hier even een paar vragen :

1. Moet mijn IMAC al reageren als ik mijn FTX via usb aansluit. (voor de duidelijkheid: ik heb nog geen driver geinstalleerd)
Op dit moment reageert IMAC helemaal niet . Hij ziet dus niet mijn FTX. Ik stel deze vraag om uit te sluiten of mijn USB kabel werkt.
Of moet er echt eerst een driver geinstalleerd worden alvorens IMAC uberhaubt iets erkent.
2. Ik heb een FTX7 driver OX gedownload echter tijdens de installatie vraagt het om de “schrijf met driver “ Deze heb ik natuurlijk niet ik
Heb de driver immers gedownload. Wat is dit nu weer???
3. De usb instelling in mijn FTX heb ik op MIDI staan. Dit lijkt mij goed toch? En de instelling van “geluid”op mijn IMAC heb ik op Line
in gezet. Is dit goed?
4. Wat moet er nog meer veranderen qua instelling op mijn FTX?
5. Wat voor instellingen moet Garageband krijgen ?

Ik weet dat ik even een hoop vraag maar de frustatie is groot . Ik heb een nieuwe fantomx + nieuwe Imac. Ik moet toch gewoon zonder al te veel problemen met deze combinatie lekker mijn muziek op kunnen nemen in mijn garageband 08

Wie helpt mij hier even doorheen .

Bvd , groetjes Ton
Prema
Posts: 4
Joined: 23:46, 17 August 2008

Re: fantom X7 naar IMAC

Post by Prema »

Hi Ton,

Ik heb hetzelfde probleem alleen met de Fantom s-88. Mocht je probleem al opgelost zijn, kun je mij dan svp hierover informeren.

Dank.

Pre

ps zodra ik meer info heb laat het je uiteraard ook weten
intruderton
Posts: 6
Joined: 13:04, 14 March 2008

Fantomx 7

Post by intruderton »

Hi,

inmiddels opgelost: ik heb de nieuwste fantomx7 driver voor OS X (imac) gedownload op de roland site. Vervolgens deze op een cd gebrand en de installatie via de cd gedaan .

Nu werkt het.

ik hoop bij jou ook dan .

succes , groeten Ton
Post Reply