Major Problem G7

Nederlandse berichten
Post Reply
Sandervw
Posts: 14
Joined: 09:54, 20 October 2009

Major Problem G7

Post by Sandervw »

mijn Roland Fantom G7 doet erg gek als ik hem aanzet. De tempo indicator slaat op hol en het geluid waar hij dan op staat vervormd helemaal.
Het is ook gek want de ene keer heeft hij dit wel, en de andere keer doet hij gewoon normaal. Het is erg lastig voor me omdat dit ook tijdens optredens gebeurd, en de Fantom dan gewoon onbruikbaar is.. Het meest voorkomende is dat alle geluiden beginnen te vibreren, een week geleden hielp het nog om een ander programma te kiezen, maar eergisteravond tijdens een optreden bleef de fantom erin, ook na een herstart..

Is dit een herkenbaar probleem? weet iemand wat er mis is?

Groetjes Sander!

My Roland G7 is acting very strange, the tempo indicator changes all the time and the sound that I play is completely different, much vibrato suddenly..
Sometimes this happens, somethimes not.. Its very difficult because I use the G7 live with my band and it becomes useless, even when I completely restart the G7 it won't work..

Does anybody reconize this problem or know what's going on, or how to fix this?

Grtz Sander!
thedingaracing
Posts: 1
Joined: 10:58, 4 June 2011

Re: Major Problem G7

Post by thedingaracing »

Hallo Sander. Ik las je bericht over de G7. Sinds gisteren was er ook met mijn G7 niet meer te werken.
Ik was aan het repeteren en opeens werd de toonhoogte een halve noot lager. Ik had zelfs een live setting met twee geluiden onder elkaar (gelayerd). De ene bleef goed, de andere ging omlaag. Ik werd er knettergek van en de repetitie werd ook niks meer. Ik breng em vanmiddag naar de dealer en ze sturen hem op naar Roland Belgie. Ben jij er al achter wat het euvel geweest is?

Ik hoor graag,

Groeten,

Tim Thedinga
www.countdown80.nl
Post Reply