Fantom maatje gezocht

Nederlandse berichten
Wilcoten
Posts: 24
Joined: 16:02, 20 May 2006
Location: Nederland, Heerewaarden

Fantom maatje gezocht

Post by Wilcoten »

Hoi,

Zijn er mensen die net als ik iemand zoeken om de ervaringen met de Fantom en het maken van muziek willen delen middels het elkaar op zoeken en samen spelen en kennis delen op diverse vlakken van muziek?

Groet Wilco
robbie50
Posts: 821
Joined: 22:20, 28 January 2005
Location: Holland
Contact:

niemand....?

Post by robbie50 »

Hé Wilco,

Blijkbaar komt hier helemaal niemand meer...
Jammer.....ons "eigen" Nederlandse stukje


goed uiteinde en veel muziek in 2008


rob
wiger
Posts: 11
Joined: 23:32, 30 December 2007
Location: netherlands
Contact:

weinig response

Post by wiger »

jammer dat het nederlands een beetje tegen valt hier!
heb hier al wel het een en ander geleerd.
ben al een oude rolandgebruiker en heb er ook wel een paar!
[E86,RD700,RS5,fantom xr]
verder heb ik ook nog 2 vreemde in huis namelijk een k station en een hammond xm2
dit alles gebruik in mijn band "coverband back in business"
hiermee speel ik alles tussen rock "n roll en disco.
wil je over muziek of over technische dingen praten?
ik hoor wel!
ik heb wel gelijk een vraag,als je de bovenstaande instrumenten ziet zou dan de srx 7 kaaart nog een waardevolle investering zijn?
Wilcoten
Posts: 24
Joined: 16:02, 20 May 2006
Location: Nederland, Heerewaarden

SRX7

Post by Wilcoten »

Hallo,
Wat de SRX7 beetrefd heb ik geen ervaring, maar waarom altijd op zoek naar nieuwe geluiden?
Ik had eerst ook meerdere instrumenten, Korg X#, Roland XP80, Hammond XB2, Yamaha P90, Yamaha PSR9000, nog een kleinere PSR, Een akoestische piano Yamaha U1, en een eminent 2000 Grant Theather orgel.
Op zich leuk zo veel instrumenten en met plezier op gespeeld, maar het neemt wel veel plaats in.
Ik zocht dus een instrument dat eigenlijk een goed pianoklavier en geluid had en ook de mogelijkheid had om weer 16 sporen te kunnen opnemen.
Toen kwam ik bij de Fantom X8 uit.
Helaas heb ik in de anderhalf jaar dat ik deze nu heb, er nog veel te weinig achter gezeten en hem goed bestudeerd.
Maar het is mij op deze site wel duidelijk geworden dat het instrument een enorme potentie heeft.
Natuurlijk heb ik de Yamaha U1 niet wegdedaan!

Waar ik over wil praten zijn zowel de technische dingen, als bijvoorbeeld over het componeren van eigen stukken of het ervaring op doen met andere muziekstijlen.
Waar ik nu bijvoorbeeld in geintereseerd ben is hoe je op bijvoorbeeld de Fantom goed en realistisch elektrische gitaar kan spelen.
Groet Wilco
wiger
Posts: 11
Joined: 23:32, 30 December 2007
Location: netherlands
Contact:

Re: Fantom maatje gezocht

Post by wiger »

ik heb me er nog niet echt in verdiept,maar heb op mijn fatoom xr wel al enkele gitaarsounds in gebruik!vooral de overdrive effect vindt ik vrij "echt"klinken.ik gebruik hem vooral ter ondersteuning van onze gitarist in de band.bv een nummer als radar love van de earring gaat er echt een stuk vetter van klinken!wat betreft meerdere instrumenten,ik gebruik mijn hammond veelal in combinatie met de fantoom.
je kunt dan de geluiden stapelen ,dit geeft mooie effecten!
ook combinatie's van orgels en bv rhodes piano's of strings zijn ook apart.
dojec
Posts: 123
Joined: 15:57, 11 February 2007
Location: Antwerpen, Belgie

Re: Fantom maatje gezocht

Post by dojec »

Ik zit meestal te lezen op het engelstalige forum.
Door anar beneden te scrollen viel 't me ineens op dat er ook een nederlands gedeelte is :-)
saxie
Posts: 2
Joined: 10:19, 5 June 2008
Location: Breda

Maatje fantom xr

Post by saxie »

Hallo Wilco

Misschien kunnen we wat ervaringen delen , en elkaar helpen !
Ik heb net een Roland Fantom Xr gekocht !

Groet Saxie
saxie
Posts: 2
Joined: 10:19, 5 June 2008
Location: Breda

Wie wil er ervaringen delen Fantom xr

Post by saxie »

Beste Muzikanten

Wie wil er gegevens en ervaringen delen i.v.b
de fantom xr
Groet Saxie
dojec
Posts: 123
Joined: 15:57, 11 February 2007
Location: Antwerpen, Belgie

Re: Fantom maatje gezocht

Post by dojec »

Ik heb enkel een X7 en X8.
Ik denk dat deze qua inhoud wel ongeveer gelijk zijn aan de XR? Misschien enkel het scherm dat anders is, en enkele toeters en bellen die weggelaten zijn.

Zoals ik mijn apparatuur gebruik.
In onze band spelen we enkel maar midifiles, omgevormd naar SQV. Ik gebruik de 4 audio uitgangen van X7, welke ik als master gerbruik, en via midi stuur ik de X8, waarvan er nog eens 3 audio uitgangen uitgestuurd worden. Zo kan de knopjesman in de zaal veel zelf regelen vermits de bas, drums, de klavieren, midi begeleiding... allemaal apart uitgestuurd worden.
Op de X8 laat ik parallel een midi file met info over de lichtshow meelopen. Dus hier worden geen noten uitgestuurd, maar enkel waarden die belangrijk zijn om bepaalde ledpars te laten oplichten, synchroon met de midi file.
Luctor
Posts: 37
Joined: 13:15, 3 July 2008
Location: Honselersdijk, Netherlands

Re: Fantom maatje gezocht

Post by Luctor »

dojec: welke band speel jij , First Show Band soms ?
dojec
Posts: 123
Joined: 15:57, 11 February 2007
Location: Antwerpen, Belgie

Re: Fantom maatje gezocht

Post by dojec »

Neenee, ik speel in een countryband "Tin Wheel" ( www.tinwheel.com ). En wij zijn van Antwerpen.
We zijn ooit begonnen met een full band, maar 1 voor 1 zijn al de muzikanten eraf gevallen, dus alleen de goei blijven nog over :-)
Met de huidige apparatuur is dat allemaal perfect op te vangen, en je hebt minder rekening te houden met jan en alleman natuurlijk.
DonPhilippo
Posts: 405
Joined: 22:23, 18 November 2004
Location: Alkmaar
Contact:

Re: Fantom maatje gezocht

Post by DonPhilippo »

Hallo Neerlandofone clangenoten! Hier spreekt Don Philippo van Heimatkapelle die Darmstädter Hübsch uit het schone Alkmaar. Ik doe onder andere dit, dit en dit met mijn Fantom X6je. Ik bespeel mijn X6 trouwens voor het merendeel via mijn tot Russische Polivoks-kloon gepimpte Roland AX-7 met ingebouwde Kenton Midstream-zender.

Als er behoeft aan elaboratie mijnerzijds is hoor ik het wel ;-)

XXX, Don Philippo (Klaviermeister, Adonishymne)
dojec
Posts: 123
Joined: 15:57, 11 February 2007
Location: Antwerpen, Belgie

Re: Fantom maatje gezocht

Post by dojec »

Knap werkje dat pimpen.

Hoe heb je die masks gemaakt? Laten maken in een winkel met lasersnijder, of bestaat daar al een home toestel voor?
DonPhilippo
Posts: 405
Joined: 22:23, 18 November 2004
Location: Alkmaar
Contact:

Re: Fantom maatje gezocht

Post by DonPhilippo »

dojec schreef:

> Knap werkje dat pimpen.

Dank je! Ik ben er zelf ook behoorlijk tevreden over.

> Hoe heb je die masks gemaakt? Laten maken in
> een winkel met lasersnijder, of bestaat daar al een
> home toestel voor?

De maskers zijn gemaakt door mijn goede vriend Daan "Dan Zigarillo" Baars. En die had een peperdure laser-plotter-cutter-dinges tot zijn beschikking ;-). Hij is ook verantwoordelijk voor het uit elkaar halen van het ding, het schuren, gronden, lakken, beletteren en weer in elkaar zetten. Het inbouwen van de MidiStream-transmitter is gedaan door Ernst Fliek, een andere vriend van me.

Ikzelf ben slechts verantwoordelijk geweest voor het idee, de vertaling van alle tekst in het Russisch (met hulp van ons aller Artemiy hier) en het vervaardigen en aanleveren van de Illustrator-bestandjes voor de maskers.

XXX, Don Philippo
dojec
Posts: 123
Joined: 15:57, 11 February 2007
Location: Antwerpen, Belgie

Re: Fantom maatje gezocht

Post by dojec »

Spijtig dat zulke speeltjes (plotter) nog niet bestaan voor het budget van de thuis gebruiker.
En het eerst spuiten en dan terug zandstralen zodat alles er bijna terug af is, waarom is dat gedaan? Om oneffenheden weg te werken?
Het uiteindelijke resultaat ziet er in elk geval zeer professioneel uit.
En de reden dat je het in't russisch wou is gewoon voor de fun?

Greetz.
Post Reply