data Fantom-s importeren naar Fantom-G

Nederlandse berichten
Post Reply
francisco
Posts: 6
Joined: 16:00, 7 January 2009

data Fantom-s importeren naar Fantom-G

Post by francisco »

hallowa allemaal,

even voor stellen, ik ben frank 22 jaar en heb sinds paar maande me trouwe fantom-s verkocht en een fantom-g terug gekocht niet slecht ;-) maar nu wil ik me SD kaart importeren naar me fantom-G iemand idee of tips waar ik op moet letten

tnx
Anton
Posts: 349
Joined: 18:38, 15 July 2008

Re: data Fantom-s importeren naar Fantom-G

Post by Anton »

Hoi,

Je kunt de geluiden (patch) van de oude Fantoms (nog) niet in de G laden. Samples, midifiles etc wel. Het makkelijkst gaat dat via de computer. Succes!
francisco
Posts: 6
Joined: 16:00, 7 January 2009

Re: data Fantom-s importeren naar Fantom-G

Post by francisco »

maga tnx voor je reactie

maar je bedoeld dan dat alle sounds die ik afgelopen 5 jaar gemaat heb nog niet werken op de fantom-G...

morgen ga ik ff bellen met roland Belgie hopelijk kunnen die me iets blijer maken :D
francisco
Posts: 6
Joined: 16:00, 7 January 2009

Re: data Fantom-s importeren naar Fantom-G

Post by francisco »

toennet contact gehad met Roland Belgie, (met Peter).

en de enigste mogelijkheid die er is de sounds van de fantom-s te exporteren naar fantom-x format (wel als midi) dan de fantom-x format importeren bij de Fantom-G

wat je overhoud... door de midi convansie... niet veel.

Ik denk dat ik binnenkort maar terug ga naar de winkel met me SD-card en ff de fantom-s aan zet en alles sounds handmatig opschrijf, inc instellingen, veel werk maar gaat beter als dit.

tnx voor de hulp
Anton
Posts: 349
Joined: 18:38, 15 July 2008

Re: data Fantom-s importeren naar Fantom-G

Post by Anton »

De geluiden die je op de S gemaakt hebt kun je inderdaad niet 1 op 1 kopieren. je zult zien dat ook de parameters tussen de S en de G kunnen verschillen. Het kan dus zijn dat je na het overschrijven en invoeren in de G nog steeds niet je gewenste geluid hebt.
Het makkelijkt is het opnieuw programmeren op de G en beginnen met het aanpassen van geluiden die enigzins erop lijken.

Wacht ook even de Winter Namm (rond 20 januari) af. Wie weet heeft Roland een OS update met importmogelijkheden?
francisco
Posts: 6
Joined: 16:00, 7 January 2009

Re: data Fantom-s importeren naar Fantom-G

Post by francisco »

oke dat wist ik niet,

maar goed, heb wel wat sounds overgenomen, maar idd sounds lijken totaal niet meer op elkaar, ouwe basis kan maar effecten zijn veel uitgebreider :-) en gleijk :( was soms wel handig als je even klik klak zo over kon zetten,

ik heb wel een wazig progbleem momenteel, als ik in mixed mode zit zeg maar, kunje zelf sounds maken etc, maar de effecten slaattie niet mee op heel raar.

kan iemand me daar mee helpen tnx
Post Reply